Addiko Bank Slovenija

ObčaniPodjetja

Oskar svetuje glede varne uporabe kartic med dopustom!

Nasveti za varno uporabo kartic med dopustom

 

Sezona dopustov je čas sprostitve, vendar pa ne smemo pozabiti na varnost pri uporabi plačilnih kartic. Tokrat vas Oskar želi opozoriti na ravnanje s plačilnimi karticami na prodajnih mestih v fizični obliki ali digitalizirani obliki v mobilni napravi ter o uporabi POS terminalov in bankomatov. Menjalniški tečaji kartičnega sistema Mastercard, so praviloma ugodnejši kot tečaji bank in menjalnic, zato so plačilne kartice priročen in ugodnejši način plačevanja.

 

Nekaj koristnih nasvetov

 

Pred odhodom na počitnice preverite veljavnost svojih plačilnih kartic in višino razpoložljivega limita. Če odhajate na daljši oddih ali potovanje v tujino, lahko uredite začasno povišanje limita v poslovalnici banke ali z oddajo vloge preko spletne/mobilne banke.

 

Preverite tudi vaše kontaktne podatke oz. pravilnost telefonske številke, na katero prejemate sporočila oziroma morebitna obvestila s strani vaše banke. To je pomembno v primeru izgube ali kraje kartice.

 

Za koristno se lahko izkaže tudi, če na pot vzamete dve plačilni kartici. Ob morebitni izgubi, kraji ali zlorabi ene kartice, boste namreč še vedno razpolagali z drugo mednarodno plačilno kartico.

 

S seboj ne nosite večjih zneskov gotovine. Z vašo kartico osebnega računa (debetna kartica Visa, Maestro kartica, Mastercard debetna kartica) lahko gotovino ob nizkem znesku provizije dvigujete na številnih bankomatih po vsem svetu.

 

Za plačilo na skoraj 30 milijonih prodajnih mestih lahko uporabite vsaj eno od kartic z odloženim plačilom Mastercard ali Visa. Obe kartici lahko uporabite tudi za dvig gotovine, vendar zaradi višjih provizij svetujemo, da to storite le izjemoma.

 

Uporabljajte možnosti upravljanja z digitalizirano kartico preko mobilne banke ali mobilne denarnice vaše banke. Večina jih ponuja možnost zaklepanja kartice, blokado posameznega kanala ali nastavitev limita. Poskrbite, da bo vaša mobilna naprava varnostno posodobljena in dobro zaščitena pred vdori, zlorabami ter zlonamerno programsko opremo. Za dostop oziroma odklepanje mobilne naprave nastavite ustrezni varnostni mehanizem (PIN, geslo, vzorec, biometrija ipd.).

 

Plačevanje s kartico na mestu

Pred plačilom s plačilno kartico vedno preverite informacije in podatke na računu, POS izpisku ali POS terminalu!

 

Na prodajnih mestih (kot na bankomatu) svetujemo izbiro plačila v lokalni valuti (ne s konverzijo v EUR), saj se preračun v evre izvede po tečaju mednarodnih kartičnih sistemov. V primeru, da boste izbrali možnost plačila s konverzijo v EUR, bo preračun izveden po tečaju lokalne banke – lastnice prodajnega mesta, ki je praviloma manj ugoden.

 

Pri plačevanju plačilne kartice nikoli ne izpustite iz svojega vidnega polja! Vedno nadzirajte celoten postopek plačevanja. V restavraciji naj natakar uporabi prenosni POS terminal ali pa ga sami pospremite do plačilnega mesta.

 

V primeru, da kartico fizično vstavite v POS terminal, je vedno potrebno vnesti PIN številko. Za brezstično plačilo v Sloveniji, ko je znesek nakupa nižji ali enak 50 EUR, potrditev nakupa s PIN številko ni potrebna. Ta znesek transakcije se lahko razlikuje med posameznimi državami in je objavljen na spletnih straneh bank. Za digitalizirano plačilno kartico veljajo enaka pravila, kot za plačilne kartice v fizični obliki.

 

Izguba, kraja in preklic

 

Obvezno si shranite telefonsko številko, ki je zapisana na hrbtni strani kartice in na katero lahko pokličete 24 ur na dan 365 dni v letu in takoj prijavite izgubo, krajo ali težave z vašo plačilno kartico. Številka za preklic kartice (izguba ali zloraba): +386 (0)1 583 41 83 (Bankart d.o.o., Ljubljana). O kraji ali izgubi kartice nemudoma obvestite tudi svojo banko, da bo preklicala kartice, saj vas sicer lahko čaka neprijetno presenečenje v obliki praznega bančnega računa. Če so vam ukradli kartice, dokumente ali kar koli drugega ali če ste navedeno izgubili, obvestite lokalno policijo, ki naj napiše zapisnik.

 

Kontaktni center Addiko banke (vsak delovnik od 8. do 16.30. ure): T 01 58 04 228; T 01 58 04 000

 

Sum zlorabe, blokada e-bančništva: T 01 580 43 00

 

Prijavo izgube, kraje plačilne kartice ali mobilne naprave prijavite vaši banki takoj, ko jo zaznate. Le tako bo vaša plačilna kartica oz. mobilna naprava čim hitreje blokirana, s čimer boste zmanjšali možnost zlorabe in omejili višino finančne izgube. Prijavite tudi najbližji policijski postaji.

 

Vir: Združenje bank Slovenije

 

Povezave na varnostna obvestila in priporočila: