Pogosta vprasanja – FAQ
Pogosta vprasanja – FAQ
1. Kakšen je najmanjši in največji znesek kredita, ki ga lahko dobim pri Addiko banki?
Najnižji znesek kredita je 500 EUR, najvišji pa 50.000 EUR. Kredit do 15.000 EUR lahko sklenete tudi 100-% prek spleta, brez obiska poslovalnice.
2. Kakšna je najdaljša doba odplačevanja kredita?
Najdaljša doba odplačevanja je 84 mesecev oz. 7 let. Na voljo so tudi krediti z dobo odplačila do 10 let do zapolnitve kvote v skladu s Sklepom o makrobonitetnih priporočilih.
3. Ali lahko sklenem kredit brez obiska poslovalnice?
Da, Addiko omogoča sklenitev kredita popolnoma prek spleta, v znesku do 15.000 EUR. Postopek vključuje oddajo vloge, identifikacijo na daljavo in elektronski podpis pogodbe. Vse to lahko opravite iz udobja svojega doma z uporabo kvalificiranega digitalnega potrdila. Če nimate potrdila, pa lahko identifikacijo opravite prek pošta Pošte Slovenije.
4. Ali je pogoj za sklenitev kredita 100-% prek spleta prenos poslovanja?
Ne, za kredit prek spleta do 15.000 EUR ni potreben prenos poslovanja.
5. Kako hitro lahko prejmem sredstva po odobritvi kredita?
Nakazilo zneska kredita prejmete v roku nekaj ur po odobritvi.
6. Katero dokumentacijo potrebujem za sklenitev kredita?
Za kredit prek spleta potrebujete le osebno izkaznico, saj sklenitev poteka 100-% prek spleta, brez obiska banke. Za višji znesek kredita potrebujete vlogo za odobritev kredita, potrdilo delodajalca in pooblastilo za nakazovanje osebnih in drugih prejemkov.
7. Kdaj je potrebno prenesti plačo oziroma pokojnino?
V Addiko banki lahko sklenete kredit do 30.000 EUR brez prenosa plače oziroma pokojnine. Za višje zneske je prenos poslovanja pogoj za sklenitev kredita.
8. Kaj je EOM (efektivna obrestna mera)?
EOM ali efektivna obrestna mera je skupni strošek kredita, izražen kot letni odstotek celotnega zneska kredita. Vključuje nominalno obrestno mero, stroške odobritve, zavarovanja in druge morebitne stroške, kar omogoča primerjavo različnih ponudb kreditov.
9. Ali lahko kredit najamem tudi, če imam že obstoječe obveznosti?
Da, vendar bo Banka pri odobritvi novega kredita upoštevala vašo celotno zadolženost, vključno z obstoječimi krediti.
10. Katere obveznosti lahko poplačam s kreditom za poplačilo obstoječih obveznosti?
Poplačate lahko vse obveznosti iz naslova kreditov, limitov, leasing in drugih obveznosti.
11. Ko oddam vlogo prek spleta, v kakšnem času lahko pričakujem klic kontaktnega centra, s katerim se dogovorim za termin obiska Addiko poslovalnice?
Poklicali vas bomo najkasneje v dveh urah od oddane vloge, če oddate vlogo od ponedeljka do petka do 16. ure. Če je vloga oddana po 16. uri, vas bomo poklicali naslednji delovni dan.
12. Koliko dodatne gotovine lahko dobim – ob poplačilu obstoječih obveznosti?
Najvišji znesek Addiko kredita je 50.000 EUR. Znesek izplačila gotovine je odvisen od zneska poplačila obstoječih kreditnih obveznosti ter morebitnih drugih poplačil.
13. Ali lahko dobim kredit, če sem zaposlen za določen čas?
14. Pred tem nisem imel/a nobenega kredita, ali je to težava?
Ne, za sklenitev kredita se ne zahteva kreditna zgodovina.
15. Ali lahko ob najetju kredita sklenem zavarovanje?
Addiko zavarovanje kreditojemalcev je dodatna storitev pri najemu kredita, ki kreditojemalcu zagotavlja finančno varnost njegovih najbližjih. S sklenitvijo zavarovanja kreditojemalcev poskrbite za svojo finančno varnost in finančno varnost svojih najbližjih, saj se v primeru najhujšega kredit poplača iz sklenjenega zavarovanja.
16. Do kolikšnega zneska vračila sem upravičen v primeru predčasnega poplačila kredita?
V primeru dokončnega predčasnega odplačila Banka kreditojemalcu povrne sorazmerni del stroškov odobritve in stroškov ocene rizika, pri čemer se kot osnova za izračun vračila upošteva višina knjigovodsko nerazmejenih stroškov (razlika med stanjem glavnice na dan dokončnega poplačila in odplačno vrednostjo kredita brez popravkov, izračunano v skladu z mednarodnimi računovodskimi standardi IFRS9). Primer predčasnega vračila stroškov najdete TUKAJ.
17. Kaj je SISBON?
SISBON je elektronski sistem izmenjave informacij o zadolženosti fizičnih oseb. Vzpostavljen je z namenom upravljanja s kreditnim tveganjem bank, hranilnic in drugih dajalcev kreditov, za zagotovitev odgovornega kreditiranja in preprečevanja prezadolževanja posameznikov, za izvajanje nadzora nad upravljanjem kreditnega tveganja v bankah in statističnega poročanja. Več informacij najdete TUKAJ.
18. Ali ima Addiko sprejete ukrepe, če stranka ne more odplačevati kreditnih obveznosti?
Če ste se zaradi otežkočene življenjske situacije ali razmer znašli v finančni zagati in se soočate s težavami pri odplačevanju kreditnih obveznosti, lahko zaprosite za moratorij oziroma odlog plačila kreditnih obveznosti do največ 6 mesecev. Več informacij najdete na povezavi: ODLOG PLAČILA.
19. Ali Addiko sodeluje s kreditnimi posredniki?
Da, Addiko banka sodeluje s široko mrežo kreditnih posrednikov. Posredniki, ki opravljajo posle posredovanja za Addiko banko, se morajo identificirati z ustrezno pisno izjavo, s katero izkažejo in potrdijo, da opravljajo posle posredovanja za omenjeno družbo. Vse informacije glede kredita na prodajnem mestu in s katerimi posredniki sodelujemo najdete TUKAJ.
21. Kakšen je odnos med SI-PASS in digitalnim potrdilom?
SI-PASS je storitev za spletno prijavo in e-podpis. Namen SI-PASS je preverjanje istovetnosti uporabnika in izdelava e-podpisa na daljavo. Istovetnost uporabnika pa se lahko preveri le, če se uporabnik prijavi na ustrezen način oziroma z ustreznim prijavnim sredstvom. Kvalificirano digitalno potrdilo je eno izmed sredstev, s katerim se uporabnik prijavi v SI-PASS, posledično pa SI-PASS tako potrdi uporabnikovo istovetnost.
Več informacij o SI-PASS najdete TUKAJ.
20. Zakaj se uporablja SI-PASS?
SI-PASS je storitev za spletno prijavo in e-podpis, ki uporabniku omogoča enotno avtentikacijo v različne spletne portale. Njegova glavna prednost je, da uporabnik ne potrebuje številnih uporabniških imen, gesel ali različnih digitalnih potrdil za dostop do posameznih storitev, saj vse to opravi preko SI-PASS. Poleg prijave pa SI-PASS omogoča tudi izdelavo e-podpisa na daljavo, brez potrebe po nameščanju lokalnih komponent za podpis. Tako lahko uporabnik e-podpisuje dokumente z uporabo katerekoli naprave, povezane z internetom, kot so tablice, prenosniki ali pametni telefoni.
1. Kakšna je razlike med debetno in kreditno kartico?
Debetna kartica omogoča neposreden dostop do sredstev na vašem bančnem računu, medtem ko kreditna kartica omogoča plačevanje z odloženim plačilom – porabljena sredstva poravnate kasneje.
2. Kje lahko uporabljam kartice?
Kartice lahko uporabljate doma in v tujini, na vseh prodajnih mestih in v spletnih trgovinah, ki sprejemajo kartice z oznako Mastercard.
3. Kako deluje debetna kartica?
Debetna kartica je povezana z vašim transakcijskim računom. Ob vsakem nakupu ali dvigu gotovine se znesek takoj odšteje z vašega računa.
4. Ali lahko z debetno kartico plačujem tudi na spletu?
Da, z Addiko debetno kartico lahko varno plačujete tudi v spletnih trgovinah, ki sprejemajo kartice z oznako Mastercard.
5. Kje najdem PIN kodo?
PIN kodo za katerokoli Addiko kartico Mastercard hitro in preprosto prevzamete prek sporočila SMS.
Več informacij najdete TUKAJ.
6. Ali lahko PIN kodo spremenim?
Da, PIN kodo lahko kadarkoli spremenite na bankomatu.
7. Kaj naj storim, če pozabim PIN kodo?
Če pozabite PIN, lahko zaprosite za novo kodo ali ponastavitev prek spletne banke, mobilne banke ali osebno v Addikok poslovalnici. Zaradi varnosti vam stare kode ne moremo ponovno poslati.
8. Ali moram za PIN kodo obiskati poslovalnico?
Ne, PIN kodo prevzamete preko sporočila SMS. V poslovalnici se morate oglasiti le, če ste PIN pozabili.
9. Ali Addiko ponuja kartice z možnostjo obročnega odplačevanja?
Da, možnost obročnega plačila lahko izvajate z Addiko zlato obročno kartico Mastercard ali Addiko obročno kartico Mastercard. Addiko obročno kartico Mastecard lahko pridobijo stranke vseh bank.
10. Ali uporaba obročne kartice prinaša kakšne stroške?
Uporaba kartice je brezplačna ali pa vključuje letno članarino, odvisno od vrste kartice. Prav tako se lahko zaračunajo provizije za dvige gotovine ali nakupe v tujini. Če ste imetnik paketa bančnih storitev, pri katerih je kartica vključena v paket, se letna članarina ne zaračunava.
11. Kako deluje kartica z obročnim odplačevanjem?
Obročna kartica omogoča, da večje nakupe ali dvige na bankomatih razdelite na več mesečnih obrokov – na od 2 do 60 obrokov. Ob nakupu izberete število obrokov, znesek pa se nato samodejno mesečno odšteva z vašega računa ali se zaračuna na mesečnem izpisku.
12. Ali lahko vsak nakup razdelim na obroke?
Obročno plačevanje je možno pri nakupih pri trgovcih, ki omogočajo tovrstno plačilo.
13. Ali so obroki brez obresti?
Da, obroki so brez obresti, zaračunava se le fiksni strošek – mesečno nadomestilo za vsak obrok, v skladu z vsakokrat veljavnim cenikom Banke.
14. Kaj naj storim, če izgubim kartico?
Če kartico izgubite, takoj pokličite na številko +386 (0)1 583 41 83 (Bankart d.o.o., Ljubljana) in prijavite krajo kartice. Krajo kartice prijavite prav tako najbližji policijski postaji.
Za pridobitev nove kartice se oglasite v poslovalnici Addiko banke in naročite novo Addiko debetno kartico Mastercard. Preglejte tudi promet na računu in v primeru neznane transakcije oddajte reklamacijo v poslovalnici Addiko banke.
15. Katere ugodnosti lahko pridobim z uporabo kartice Mastercard?
Z uporabo kartice Mastercard lahko pri določenih trgovcih pridobite popuste ali ekskluzivne ponudbe. Na primer, ob plačilu z Mastercard kartico na Booking.com prejmete do 4 % popusta na nastanitve s takojšnjim plačilom.
16. Ali Mastercard ponuja posebne akcije pri slovenskih trgovcih?
Da, Mastercard redno sodeluje s slovenskimi trgovci kot so Bing Bang, Shopster …
17. Kje lahko spremljam aktualne ugodnosti?
Vse aktualne promocije in ugodnosti so objavljene na uradni spletni strani Mastercard Slovenija ter na naši spletni strani.
RAČUNI
1. Kako odprem transakcijski račun?
Račun lahko odprete osebno v poslovalnici. Potrebovali boste osebni dokument in davčno številko. Za mladoletne osebe račun odpre zakoniti zastopnik.
2. Kaj se zgodi, če je račun v nedovoljenem negativnem stanju?
Če nimate dovoljenega limita, se plačila zavrnejo. Če imate odobren limit (dovoljeno prekoračitev), se lahko račun začasno znajde v negativnem stanju, vendar se za to zaračunajo negativne obresti.
3. Ali imam lahko več transakcijskih računov?
Da, lahko imate več računov – na primer ločen račun za osebne potrebe, varčevanje ali poslovno rabo. Pomembno je, da preverite morebitne stroške vodenja za vsak račun posebej.
4. Katere storitve so vključene v transakcijski račun?
Običajno vključuje vodenje računa, debetno kartico, dostop do spletne in mobilne banke, možnost trajnikov in direktnih obremenitev ter prejemanje plače ali pokojnine.
5. Koliko stane vodenje računa?
Cena vodenja je odvisna od izbranega paketa bančnih storitev. Nekateri paketi vključujejo več storitev po ugodnejši ceni, za mlade in študente pa je vodenje pogosto brezplačno.
6. Kako postanem imetnik Addiko paketa bančnih storitev?
Postati imetnik paketa je preprosto. Vse, kar morate storiti je, da se oglasite v vam najbližji poslovalnici Addiko banke in skupaj z bančnim svetovalcem izberete vašim potrebam prilagojen paket.
7. Kako izberem pravi paket zase?
Izbira paketa je odvisna od vaših potreb – če pogosto uporabljate spletno banko, potujete ali opravljate večje število transakcij, je smiselno izbrati paket z več vključenimi storitvami. Na voljo so tudi paketi za mlade, upokojence in podjetnike.
8. Ali lahko paket kadarkoli zamenjam?
Da, paket lahko kadarkoli zamenjate – oglasite se v vam najbližji poslovalnici.
9. Ali so paketi cenejši kot posamezne storitve?
Da, paketi običajno ponujajo ugodnejšo ceno kot če bi posamezne storitve plačevali ločeno. Poleg tega pogosto vključujejo dodatne storitve in ugodnosti brez doplačila.
10. Kaj se zgodi, če prekoračim vključene storitve v paketu?
Če presežete vključeno število transakcij, dvigov ali drugih storitev, se dodatne storitve zaračunajo po rednem ceniku Banke.
11. Kaj je Addiko limit z mesečnim zniževanjem?
Addiko limit je oblika dovoljene prekoračitve na transakcijskem računu z mesečnim zniževanjem. Omogoča vam razpolaganje z dodatnimi sredstvi v višini od 500 do 30.000 EUR, ki jih postopoma vračate vsak mesec.
12. Kako se Addiko limit z mesečnim zniževanjem razlikuje od klasičnega limita na transakcijskem računu?
Razlikuje se po načinu odplačila, saj se Addiko limit z mesečnim zniževanjemznižuje vsak mesec. Klasični limit zapade v plačilo v celoti.
13. Kako spremljam stanje svojega limita?
Stanje in porabo Addiko limita lahko kadarkoli spremljate prek svoje spletne ali mobilne banke.
14. Kako se prijavim v spletno banko Addiko EBank?
Prijava v spletno banko Addiko EBank je mogoča tako s strojnim kot s programskim generatorjem gesel. Več informacij o prijavi lahko najdete TUKAJ.
15. Kaj je programski generator gesel?
Programski generator gesel je mobilna aplikacija, ki deluje na pametnih mobilnih telefonih ali tablicah ter služi generiranju enkratnih gesel (OTP). Ob vnosu PIN-a se na mobilni napravi prikaže koda, potrebna za varno prijavo v spletno ali mobilno banko.
16. Kako spremenim podatke v spletni banki?
Kontaktne podatke v Addiko EBank je mogoče spreminjati preko strani »Nastavitve«, pri čemer pa je potrebno vnesene podatke (številka mobilnega telefona) potrditi s potrditveno kodo. V določenih primerih je vnos podatkov mogoč zgolj z obiskom v poslovalnici.
17. Na kakšen način dostopam do pisnih obvestil?
Vsa pisna obvestila Banke se nahajajo v spletni banki Addiko EBank, do katere dostopate preko vašega osebnega ali prenosnega računalnika. V mobilni banki Addiko Mobile ni možno dostopati do pisnih obvestil.
Uporabnik, ki je hkrati tudi uporabnik spletne banke Addiko EBanke, prejme vsa pisna obvestila banke (bančne izpiske, povzetek obračuna obrestnih dohodkov, razna druga obvestila) in drugo dokumentacijo prek spletne banke Addiko EBanke, razen v primeru, ko je uporabnik izrecno zahteval, da želi prejemati pisna obvestila preko e-pošte ali po pošti ali jih osebno prevzemati v matični poslovalnici Banke.
Podrobne informacije najdete v vsakokrat veljavnih Splošnih pogojih, v členu Obveščanje.
18. Na kakšen način dostopam do pisnih obvestil, če nisem uporabnik Addiko EBank?
Uporabniku, ki hkrati ni uporabnik storitve spletne banke Addiko EBanke, lahko Banka vsa pisna obvestila banke in drugo dokumentacijo pošlje preko e-pošte, razen v primeru, ko je uporabnik izrecno zahteval, da želi pisna obvestila prejemati po navadni pošti ali jih osebno prevzemati v matični poslovalnici Banke.
19. Na kakšen način lahko pristopim k mobilni banki Addiko Mobile?
K mobilni banki Addiko Mobile lahko pristopi uporabnik, ki že uporablja spletno banko Addiko EBank oziroma na novo pristopa k obema storitvama hkrati. Dostop do mobilne aplikacije Addiko Mobile je mogoč v spletnih trgovinah Google Play (Android OS) in Apple Store (iOS OS) ter tudi v App Gallery za mobilne naprave HUAWEI.
20. Kakšno je nadomestilo za uporabo mobilne banke Addiko Mobile?
Pristop in uporaba mobilne banke Addiko Mobile sta brezplačna.
21. Katere funkcionalnosti omogoča mobilna banka Addiko Mobile?
Mobilna banka vključuje najpogosteje uporabljene funkcionalnosti spletnega bančništva. Nabor funkcionalnosti mobilne banke Addiko Mobile vam je na voljo v Navodilih za uporabo mobilne banke Addiko Mobile.
22. Na kakšen način lahko zamenjam svoj PIN za dostop do mobilne banke Addiko Mobile?
PIN kodo za dostop do mobilne banke lahko zamenjate pod kategorijo »Nastavitve« v aplikaciji Addiko Mobile, pri čemer je potrebno vpisati obstoječi ter novi PIN.
23. Katere verzije operacijskih sistemov omogočajo delovanje Addiko Mobile?
Do mobilne banke Addiko Mobile lahko dostopate preko vašega pametnega mobilnega telefona ali tablice z nameščeno verzijo operacijskega sistema iOS 11 ali več ter Android 5 ali več.
1. Kakšna je razlika med depozitom v domači in tuji valuti?
Depozit v domači valuti (EUR) je vezan na evrski trg in ni izpostavljen valutnemu tveganju. Depozit v tuji valuti (npr. USD …) pa je vezan na obrestne mere in gibanje tečajev tuje valute, kar lahko vpliva na končni donos ob pretvorbi v EUR.
2. Kaj se zgodi, če želim depozit prekiniti predčasno?
V primeru predčasne prekinitve depozita Banka običajno ne izplača dogovorjenih obresti ali pa se obračunajo po nižji (pogosto 0 %) obrestni meri. V nekaterih primerih se lahko zaračuna tudi administrativni strošek. Priporočamo, da pred vezavo sredstev natančno preverite pogoje prekinitve, saj se ti lahko razlikujejo glede na vrsto depozita in trajanje vezave.
3. Kako poteka izplačilo depozita v tuji valuti?
Ob zapadlosti se glavnica in obresti izplačajo v isti valuti, v kateri je bil depozit sklenjen. Če želite sredstva prejeti v EUR, se uporabi veljavni menjalni tečaj na dan izplačila.
4. Kaj pomeni depozit z obrestmi vnaprej?
Gre za vezani depozit, pri katerem vam Banka izplača celotne obresti že ob sklenitvi depozita, ne šele ob zapadlosti. Glavnico prejmete ob koncu obdobja vezave.
5. Kakšne so prednosti depozita z obrestmi vnaprej?
Glavna prednost je, da obresti prejmete takoj, kar vam omogoča dodatno likvidnost ali ponovno naložbo. Poleg tega gre za varno obliko varčevanja z vnaprej znanim donosom.
6. Kako dolgo lahko vežem sredstva in kakšen je minimalni znesek?
Obdobje vezave in minimalni znesek sta določena v ponudbi Banke – običajno gre za vezavo od 3 do 12 mesecev, z minimalnim zneskom npr. 1.000 EUR. Za točne pogoje preverite aktualno ponudbo.
7. Kaj je Addiko Plačuj in varčuj?
Addiko Plačuj in varčuj je oblika varčevanja, ki vam omogoča, da ob vsakem plačilu prek mobilne banke Addiko Mobile hkrati tudi varčujete. Izbirate lahko med tremi načini varčevanja:
- Zaokroži na 1 EUR– znesek plačila se zaokroži navzgor na najbližje celo število, razlika pa se prenese na varčevalni račun.
- Zaokroži na 5 EUR– znesek plačila se zaokroži na najbližjih 5 EUR, razlika se prenese na varčevalni račun.
- Prištej 1 EUR– ob vsakem plačilu se dodatno prenese 1 EUR na varčevalni račun.
Storitev je enostavna za uporabo, sklenete jo lahko v mobilni banki Addiko Mobile, sredstva pa so vam vedno na voljo za uporabo.
8. Katere vrste varčevalnih računov ponuja Addiko banka?
Addiko banka ponuja različne vrste varčevalnih računov, ki so prilagojeni različnim potrebam varčevalcev. Med njimi so:
- Klasični varčevalni račun, ki omogoča fleksibilno varčevanje brez vezave sredstev.
- Varčevalni račun z vezavo, kjer so sredstva vezana za določeno obdobje, v zameno za višjo obrestno mero.
- Addiko Plačuj in varčuj, kjer se ob vsakem plačilu prek mobilne banke samodejno prenese določen znesek na varčevalni račun.
Varčevalni računi so namenjeni fizičnim osebam, obrestne mere pa so odvisne od vrste računa in trajanja varčevanja. Za odprtje računa je potrebna identifikacija in sklenitev pogodbe z Banko.